
Les også
Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Glad - følelsesskolen del 4
Hvordan arbeide med følelser i barnehagen? Denne artikkelen tar for seg følelsen glad.
Les mer >>Tingenes stillstand
Vi står utenfor avdeling Loppa i Brisken barnehage. Klokka er 10.27. Det er torsdag. Øyeblikket er frosset og vi kan gå inn og se.
Les mer >>Skal barna straffes?
Er det greit å gi barn straff? Evenshaug drøfter denne problemstillingen i denne artikkelen
Les mer >>Barnehagevettregler
Her følger noen gode komprimerte råd til barnehageansatte. Følger du disse, er det gode sjanser for at barna opplever et utviklende sosialt miljø.
Les mer >>Observasjon og kjefteprosjektet
Her får vi et innblikk i hvordan Erik Sigsgaard arbeidet med forskningen omkring voksen barn relasjoner
Les mer >>Ta gråten på alvor
Gråten er en del av barnehagehverdagen. Men hva forteller gråten oss? Og hvordan takler vi den?
Les mer >>Mange småbarn får psykiske lidelser
Ingen klare kjønnsforskjeller på psykiske vansker hos små barn
Les mer >>Samtalemetodikk del 3: Når foreldre ikke bryr seg om sitt barn
“Hva skal man gjøre når foreldrene ikke bryr seg om sitt barn?”
Les mer >>Gutten er Supermanns far
Boken "Samspill og konflikter" er ikke ny, men den er fortsatt meget aktuell i forhold til likestilling i barnehagen.
Les mer >>