Glemt passord
Våre kroppslige handlinger synes intuitive og naturlige, derfor kan diskriminerende praksiser fortsette å virke på usynlige måter i barnehagen.
I denne artikkelen gir Maria-Pia Gottberg deg mange konkrete øvelser for følelsen sint.
Hvordan skal man navigerer i spenningsfeltet mellom rutiner, relasjoner og arbeidsoppgaver?
Dersom vi skal ta barns medvirkning på alvor, må det være en god balanse mellom vokseninitierte og barneinitierte aktiviteter i barnehagens innhold, mener Monica Seland.
Hans Vejlskov gir i denne norske oversettelsen et bredt innblikk i vårt syn på sosial utvikling. Den finnes kun på Barnehageforum.
Hvis vi skal oppfylle mandatet om «barnets beste», må vi tørre å diskutere fastlåste normer som preger praksis.
Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.
Fellesskap, respekt og tilhørighet som levd praksis
Bærekraft, respekt og undring i barnehagens hverdag
- Om å gjøre verdigrunnlaget synlig i hverdagen
Demokrati og medvirkning som levd praksis i barnehagen
Livsmestring, tro og livssyn i barnehagens verdigrunnlag