Les også
Å se etter noe nytt: Om vennskap og å skape sammen
Hvordan kan en fabulere rundt et abstrakt tema som vennskap på måter som ikke krever at alle snakker det samme språket like flytende?
Les mer >>Ledelse er også å være i opprør!
«Opprørets muskel er en god muskel», skriver forfatteren Torvald Steen. Han er ikke den eneste som peker på at opprør kan være en sunn og kreativ prosess som kan føre til forbedringer og nye muligheter.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Data i barnehagen . en masteroppgave
Denne oppgaven er en kartlegging av hvilken rolle IKT og digitale verktøy spiller i arbeid med barna i barnehagen.
Les mer >>Oppdragelse, pedagogisk dokumentasjon, lek og demokrati
Forfatteren argumenterer for pedagogisk dokumentasjon som viktig virkemiddel i en oppdragelse til et demokratisk samfunn.
Les mer >>Hvordan er samspillsmønsteret i din barnehage?
Det er ikke tvil om at kvaliteten i samspillet mellom barn og voksne utgjør forutsetninger for barns trivsel, deltagelse og læring (Berit Bae 2009).
Les mer >>





