Les også
Stimulering og glede
Hva er viktigst for å skape gode barnehager for ettåringer?
Les mer >>Barn vil gjerne leke med oss voksne
”Får vi leke nå?” spør barna når samlingsstunden er ferdig. Jeg tror mange barnehagelærere kjenner seg igjen i denne situasjonen. Barn vil leke, de slåss for å få leke og lek er nesten hele tiden aktuell og ønsket i deres verden og i deres hverdag. Kanskje er det dette vi kaller fri lek når barna får bestemme at nå leker vi!
Les mer >>Munch i Barnehagen
Munch i barnehagen er et pedagogisk opplegg utviklet for å jobbe med Edvard Munchs malerier i førskolegruppa i barnehagen.
Les mer >>Jean Piagets teori om kognitiv utvikling
Jean Piaget kommer du ikke utenom når du skal arbeide med barn. Hans teori om kognitiv utvikling blir presentert i denne artikkelen
Les mer >>Hva er kreativitet i barnehagen?
Masseproduksjon av halvfabrikater til jul og andre høytider har ingen ting med kreativitet å gjøre
Les mer >>Skulle ikke vi bare lekt og vært litt sammen, da?
Det er mye som skal dokumenteres, skrives, rapporteres og systematiseres i barnehagen. Det er jo nødvendig å sette ting i system og dokumentere hvorfor man gjør som man gjør - men for mye kartlegging og systemer fører til mindre tid sammen med barna.
Les mer >>




