
Les også
Progresjon mellom plan og medvirkning
Er det noen motsetning mellom å bygge den pedagogiske virksomheten på vedtatte læreplaner, og å ta utgangspunkt i barns interesser og perspektiv?
Les mer >>Observasjon og kjefteprosjektet
Her får vi et innblikk i hvordan Erik Sigsgaard arbeidet med forskningen omkring voksen barn relasjoner
Les mer >>Prestasjon eller mestring i barnehagen?
Kan det være at vi noen ganger blander mestring med prestasjon? Kan dermed et for høyt fokus på mestring i barnehagen føre til prestasjonsangst?
Les mer >>Munch i Barnehagen
Munch i barnehagen er et pedagogisk opplegg utviklet for å jobbe med Edvard Munchs malerier i førskolegruppa i barnehagen.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Ulike læringssyn
Hvilket læringssyn har du? Er du bevisst ditt eget syn? Les artikkelen og du blir kanskje klokere på det.
Les mer >>