Ikke så vanskelig som vi tror
Mange barnehageansatte bærer på en bekymring for et barn, men utsetter de vanskelige samtalene med barnet og foreldrene. Hvorfor? Og hva kan vi gjøre med det?
Les mer >>«Tenknikker» for gode samtaler
Vi må spørre for å få vite noe. Hva vi vet, avgjøres av de spørsmålene vi stiller – til barna og til oss selv. Men hvordan kan voksne forberede seg på en åpen dialog?
Les mer >>Bilen prioriteres foran barnas lekeareal
Utearealet i barnehagen blir redusert samtidig som arealet til parkering forblir uendret
Les mer >>Hvordan barn lærer gjennom å observere andre
Barns læring skjer på mange forskjellige måter avhengig av hva de lærer og i hvilken sammenheng
Les mer >>Metode for å jobbe seg fram til et verdigrunnlag
Å ha et felles utalt verigrunnlag å arbeide ut i fra, gjør at personalet i barnehagen lettere føler en tilhørighet
Les mer >>Mange innfallsporter til læring
Forfatteren trekker frem noen stemmer fra nyere forskning for å belyse emnet læring og understreker viktigheten av at vi reflekterer over våre egne måter å jobbe på i forhold til barns læring.
Les mer >>

.jpg)

