

Les også
Definisjonsmakt i barnehagen - Du er alltid så vanskelig
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Lekende leseglede
Alle vet at man kan lese en bok. Men kan man også leke en bok?
Les mer >>Foreldresamarbeid i praksis: Løsninger på utfordrende situasjoner?
Erik er førstegangsfar, og tanken på å sende sin ettårige datter i barnehagen fyller ham med bekymring. Hyppige telefoner til barnehagen og et hav av spørsmål vitner om hans uro.
Les mer >>Samlingsstunden – hva er den til for?
Hvorfor har vi samlingsstund? Planlegges de grundig eller rasker man med seg en bok fem minutter før?
Les mer >>– Ledelse er noe to personer kan gjøre sammen
En høyere andel barnehagelærere i barnehagen er i ferd med å bli en realitet. Men hvordan går det når den pedagogiske ledelsen skal deles på to? I Sørhellet barnehage har de erfaring med det.
Les mer >>God kvalitet krever flere pedagoger
En undersøkelse fra Nederland viser tydelig hva som skjer når det blir for få pedagoger
Les mer >>