Kompetanseheving i barnehagen – Se hva vi fikk til!
Gjennom ny kunnskap og innsikt ga mange uttrykk for faglig stolthet og større trygghet i arbeidet med barna.
Les mer >>Toddlerlydleker – et tverrfaglig prosjekt
Hvordan kan man la toddleren komme til lyden og leke med ulike lydkilder, istedet for at de voksne bringer lyden til toddleren?
Les mer >>Begynnende regneferdigheter
Hvordan kan man støtte de yngste barnas gryende forståelse for matematiske begreper?
Les mer >>Mig. Mus.- Et magisk rom for meningsfull samhandling
I bydel Alna har de i mange år jobbet med et opplegg som kombinerer migrasjonspedagogikk og musikk. Opplegget heter Mig.Mus.
Les mer >>Barn som medmennesker og deltagere: innflytelse fra Barnekonvensjonen?
Prinsippet om at barn skal bli hørt synes mer integrert i hele rammeplanteksten enn tidligere, selv om linjen til barnekonvensjonen kunne vært forsterket ved at rammeplanen også hadde vist til artikkel 31 og barns rett til lek.
Les mer >>Diskriminering av og gjennom kropp
Våre kroppslige handlinger synes intuitive og naturlige, derfor kan diskriminerende praksiser fortsette å virke på usynlige måter i barnehagen.
Les mer >>
					
							
							


