

Les også
Ny forskning fra New Zealand
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Les mer >>Sånn kan du bruke EQ-dukkene
I denne artikkelen kan du lese om hvordan man kan arbeide med dukkene Glad, Sint, Redd, Lei seg, Sur og Rolig i barnehagen
Les mer >>Voksne med god og relevant utdanning
Hva er viktigst for å skape gode barnehager for ettåringer?
Les mer >>Regnbuefamiliene: Familier kommer i mange former og varianter
I rammeplanen for barnehager står det at «barnehagen skal synliggjøre et mangfold av familieformer og sørge for at alle barn får sin familie speilet i barnehagen» (KD, 2017). Men hvordan ser familiemangfold i barnehagen ut? Barnehagefolk har snakket med Sunniva Jarmann om hva vi kan gjøre i praksis for å inkludere alle barn og deres familier.
Les mer >>Man arver ikke sine foreldres problemer!
I Danmark har vi vennet oss til å lete etter forklaringer på menneskers atferd i deres oppvekst. Men vi risikerer å stemple barn når vi antyder at de arver sine sosiale forhold etter foreldrenes utdanningsnivå, sier sosiolog Morten Ejrnæs.
Les mer >>Velkommen til familieforum i Stavanger
For de som har muligheter kan det være verdt å ta en tur til IMI forum i Stavanger, for å få med seg dette seminaret med mange spennende foredragsholdere
Les mer >>