Les også
Samlingsstunden ut fra Vygotskijs perspektiv
Hvordan skal man finne en god balanse mellom lek og læring i samlingsstunden?
Les mer >>Rammeplan i hverdagen: Progresjon i rammeplan
Barnehagen skal legge til rette for progresjon gjennom valg av pedagogisk innhold, arbeidsmåter, leker, materiale og utforming av fysisk miljø. For å få til det må vi ha en fleksibel organisering, vi må delta og reflektere og – ikke minst – vi må ha god tid.
Les mer >>Språktesting av treåringer avskaffes i Danmark!
Skal vi språkteste våre treåringer?
Les mer >>5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Velkommen til familieforum i Stavanger
For de som har muligheter kan det være verdt å ta en tur til IMI forum i Stavanger, for å få med seg dette seminaret med mange spennende foredragsholdere
Les mer >>Hva karakteriserer dårlige ledere?
En stor amerikansk undersøkelse har identifisert de mest vanlige karaktertrekk hos dårlige ledere
Les mer >>