logo
logo logo
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Agenda
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns trivsel
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Digital kursbase
  • Podcast
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Våre saltvannsfisker

  • Informasjonsbrosjyre
  • 23.03.2007

Her finner du en oversikt over våre saltvannsfisker.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Barns rettigheter: øvelse 2

Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen

Barnehagens matpolitikk

Kvitt dere med "Grandiosakulturen" og skaff barnehagen en matkultur

Barn og integritet – del 1

Det å verne om og støtte opp om barns kontinuerlige identitetsprosess og streben etter integritet fordrer aktive, bevisste og lydhøre voksne.

Truende stillhet

Under en LØFT- veiledning møtte jeg et menneske som gjorde kraftig inntrykk på meg

– Trenger hjelp til å forstå og håndtere følelser

Små barn kommuniserer mye gjennom følelsesuttrykk. For å bli kjent med, og gradvis regulere følelsene sine, trenger de hjelp fra voksne, sier professor May Britt Drugli.

Følelsesskolen – alle artikler samlet

Å arbeide med følelser er en spennende utfordring. Her har vi samlet alle artiklene i følelsesskolen

Vad utmärker en lärandearena där barns perspektiv hörs och syns?

I Sverige er de også opptatt av barns medvirkning og barneperspektivet. Ingrid Pramling Samuelsson ser dette i sammenheng med læringsmiljø.

Les mer >>

Hva bør barnet spise i barnehagen?

Det er vanskelig å gi et enkelt svar på hva alle barn bør spise i barnehagen

Les mer >>

Lekende leseglede

Alle vet at man kan lese en bok. Men kan man også leke en bok?

Les mer >>

Barn kan! Majones

Majones er et godt tilbehør til mange slags retter

Les mer >>

Barns rett til utvikling

Her finner du en skjematisk oversikt over et mulig utviklingsforløp på ulike områder i ulike aldere.

Les mer >>

Hvorfor skal vi lese for barn i barnehagen?

Barnehagen skal bidra til at barn får et positivt forhold til tekst og bilde

Les mer >>

Barnehageforum © 2021