

Les også
Suksess med rene jente- og gutteavdelinger
Jentene får mere plass og guttene lærer seg og lytte og kommunisere bedre
Les mer >>Når erfaringene blir forskjellige
Katrine Giæver skriver om hvordan erfaringsbakgrunnen påvirker oss.
Les mer >>Kommunikasjon med barn under tre år
Studenters møte med praksis kan ofte være nyttig lesing for barnehagen. De ser verden med nye øyne og kan ofte åpne for nye tanker.
Les mer >>Barnehage uten grenser
En av grunnpilarene i vårt pedagogiske arbeid er at vi ikke begrenser barnas naturopplevelser. Derfor har vi ingen gjerder.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er alltid så vanskelig
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>