

Les også
Pedagoger har for lite kunnskap om naturen
Barn i naturbarnehager har ikke opparbeidet bedre naturforståelse enn andre barn
Les mer >>ABC ved sosiale uhell
Sosiale uhell inntreffer daglig i barnehagen, og da er det viktig å ha sitt sosiale førstehjelpsskrin tilgjengelig.
Les mer >>Lekelykke i barnehagen
Forskere fra ulike forskningsdisipliner deler Fröbels og FNs tanker om at lek i hovedsak bidrar til barns følelse av glede, tilfredsstillelse og lykke. Vi mener at dette er så sentrale elementer i en god barndom at de ikke kan overses.
Les mer >>Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>Sukkerfrie barnehager
Sunne rolige og harmoniske barn uten sukker?
Les mer >>Hvor ble det av Fröbel?
Vi ønsker økt fokus på viktigheten av barnehagefaglig kunnskap og kompetanse. Vår fagdisiplin bør bli mer aktive i offentlige utdanningsdebatter.
Les mer >>