
Les også
God norsk kommer ikke av seg selv
Barn trenger øvelse for å lære og forstå norsk. Derfor må både barnehage og skole jobbe systematisk med språket, mener Else Havnevik Devold. Men hvordan?
Les mer >>Et trøste og bære yrke
Livet på småbarnsavdelingen er intenst og rikt på følelser. Der er gråten en del av språket. Men hva gjør vi med de barna som ikke griner?
Les mer >>Litt om blinde og svaksynte barn i barnehage
Å ha et sterkt svaksynt eller blindt barn i barnegruppen gir noen utfordringer. Her skriver Tone Rebbestad om hvordan du kan legge forholdene til rette for barnet
Les mer >>Foreldremedvirkning – hvis det passer
Hva innebærer foreldremedvirkning for barnehager og foreldre når uenigheten om innholdet er stor?
Les mer >>Hvor ble det av Fröbel?
Vi ønsker økt fokus på viktigheten av barnehagefaglig kunnskap og kompetanse. Vår fagdisiplin bør bli mer aktive i offentlige utdanningsdebatter.
Les mer >>Kartlegging av barn i barnehagen
Førskolelærerstudent Kathrine M. Fagereng skriver om kartlegging av barn i barnehagen.
Les mer >>