Les også
Vygotskij – en kort innføring
Vygoskijs teori ble på grunn av forholdet mellom vesten og Sovjetunionen kjent først i nyere tid
Les mer >>Bok og kurs: Innenfor eller utenfor
– BARNS RELASJONER VOKSNES ANSVAR
Les mer >>Kompetanseheving i barnehagen – Se hva vi fikk til!
Gjennom ny kunnskap og innsikt ga mange uttrykk for faglig stolthet og større trygghet i arbeidet med barna.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er ikke en baby
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>Hvor mange tenner har en kråke?
Det er viktig å ta matematikken på alvor – og lov til å bruke humor for å gi barna matematisk forståelse, sier Gerd Åsta Bones.
Les mer >>


