

ANNONSE
Les også
App’er som pedagogiske hjelpemiddel-del 2
Denne gangen tar vi for oss apper som kan bidra til språkutviklingen og ordforrådet
Les mer >>Personalet i barnehagen snakker mest med gutter
Likestillingsarbeidet i barnehagene i Kvinesdal viser at det er stor forskjell på hvordan personalet i barnehagen møter gutter og jenter – og mødre og fedre.
Les mer >>Habibi
Vi kan ikke forvente at barna skal forstå norsk bare vi overøser dem med norske ord. Vi trenger mellomledd, bindeledd, broer mellom språkene. I vår barnehage er Aya og Naima slike broer.
Les mer >>Det nevroaffektive perspektivet på lek
Nevroaffektiv betyr å koble hjernens modningsprosess sammen med følelser.
Les mer >>Prisbelønnet bacheloroppgave
Høgskolen i Østfold har tildelt førskolelærerstudent Marianne Werner Laurbærprisen for sin Bacheloroppgave. Les den her!
Les mer >>Det digitale bildet som støtte til språkutviklingen
Det digitale bildets muligheter i barnehagen er mange.
Les mer >>