Glemt passord
Denne gang er det følelsen "lei seg" det handler om i følelsesskolen
I Bjergsted barnehage vil alle nye barn få komme på besøk én time hver uke i månedene før de skal begynne.
I mange barnehager blir det brukt språkesker i det tilrettelagte arbeidet med språkstimulering
Barn i naturbarnehager har ikke opparbeidet bedre naturforståelse enn andre barn
I bydel Alna har de i mange år jobbet med et opplegg som kombinerer migrasjonspedagogikk og musikk. Opplegget heter Mig.Mus.
Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.
Mamma og pappa er viktigst for barn. Du som jobber i barnehage er en god nummer to.
Kjeld Rasmussen fra Dansk Pædagogisk Forum og Udviklingsforum skriver her om trygge og utrygge barn i barnehagen.
Overraskende mange barn sier at de ikke har det så bra i barnehagen
Men alt for ofte tar de voksne leken for gitt og lar barna klare seg selv.
De minste barna trenger de beste pedagogene, mener stipendiat Nina Johannessen
Hva er primærkontaktsystemet i barnehagen? Hvilken hensikt har det? Hvor kommer begrepet fra? Hva betyr det? Hvordan gir det seg utslag i praksis?
De yngste barna trenger trygge rammer og ro, ikke flotte svømmebasseng og gymsaler, mener pedagogisk leder Henriette Oliversen
Hva er rollen til primærekontakten. Denne beskrivelsen er laget på bakgrunn av andre barnehager og egne erfaringer.
Følg debatten om boka "Førskolelæreren" og synet på menn i barnehagen her.