Glemt passord
Vi vet alle at det er avgjørende å være der når det skjer. Kommer vi for sent inn i situasjoner der f eks barn har en konflikt gående, blir det vanskelig å finne gode løsninger.
Å motvirke eksotifisering og stigmatisering.
Dette heftet handler om antirasistisk arbeid i barnehagen.
Dersom foreldrene ikke opplever at møtene er deres, føles foreldremøtene fort uviktige.
Hva innebærer egentlig pedagogisk kvalitet i barnehagen, og hvordan kan man skape en barnehage med høy kvalitet?
Sur er en komplisert, litt forbudt og ikke spesielt sosialt gangbar følelse
Mamma og pappa er viktigst for barn. Du som jobber i barnehage er en god nummer to.
Kjeld Rasmussen fra Dansk Pædagogisk Forum og Udviklingsforum skriver her om trygge og utrygge barn i barnehagen.
Overraskende mange barn sier at de ikke har det så bra i barnehagen
Men alt for ofte tar de voksne leken for gitt og lar barna klare seg selv.
De minste barna trenger de beste pedagogene, mener stipendiat Nina Johannessen
Hva er primærkontaktsystemet i barnehagen? Hvilken hensikt har det? Hvor kommer begrepet fra? Hva betyr det? Hvordan gir det seg utslag i praksis?
De yngste barna trenger trygge rammer og ro, ikke flotte svømmebasseng og gymsaler, mener pedagogisk leder Henriette Oliversen
Hva er rollen til primærekontakten. Denne beskrivelsen er laget på bakgrunn av andre barnehager og egne erfaringer.
Følg debatten om boka "Førskolelæreren" og synet på menn i barnehagen her.