Les også
Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Som leder skal du forebygge mobbing
Mobbing trives best i stressede arbeidsmiljøer med dårlig ledelse
Les mer >>Generelt om brukerundersøkelser
For å foreta god vurdering av arbeidet i barnehagen, trenger man å samle inn informasjon. Her er noen generelle betraktninger rundt brukerundersøkelser.
Les mer >>Har du konflikter på jobben?
Hvilke type konflikt er mest vanlig på din arbeidsplass?
Les mer >>Total kvalitetsledelse
TKL ble utviklet av amerikanske ledelsesforskere i etterkrigstidens Japan. Det omfattende kvalitetssystemet har hatt stor sukess.
Les mer >>Å lede innover
Idealet er ikke den heroiske, dirigerende lederen. Idealet er en leder som involverer, redigerer prosesser og distribuerer makt og ansvar.
Les mer >>



