Les også
Snakk om bildet 1: Frykt og fryd!
I denne oppgaveserien tar vi for oss fotografier fra ulike situasjoner i barnehagelivet.
Les mer >>Mobbing - hva er det?
Hva er mobbing og hvilke konsekvenser kan det ha? Magne Raundalen kan blant annet fortelle at mobbing skader hjernen.
Les mer >>Donna Haraway
Med Haraways filosofi blir ikke bare barn og voksne, men også materialiteter som ting, kropper, rom og miljø, delaktige i å skape omsorg. Det innebærer at ingen, verken mennesker eller ting, kan gi omsorg på egenhånd.
Les mer >>Trenger 5-åringene sin egen rammeplan?
Mange mener at 5-åringer som gruppe har helt egne utfordringer i barnehagen. Hvis dette stemmer, burde de kanskje få sin egen rammeplan?
Les mer >>Glad - følelsesskolen del 4
Hvordan arbeide med følelser i barnehagen? Denne artikkelen tar for seg følelsen glad.
Les mer >>Ny forskning fra New Zealand
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Les mer >>