

Les også
Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Snakk med barna om døden
Etter å ha drevet et livssynsåpent begravelsesbyrå i flere år, og dermed møtt mange barn som mistet en som sto dem nær, føltes det helt naturlig for barnehagelærer og lærer Åse Gulbrandsen å lage en bok om nettopp dette temaet.
Les mer >>Fonologiske strategier
Hva er bakgrunnen for småbarns babyspråk? Er det riktig av voksne å svare med babyspråk?
Les mer >>Barnehagen som flerkulturell arena
Dette er en semesteroppgave som er skrevet i Påbygningsstudie i ”Flerkulturell forståelse”, Høgskolen i Oslo 2001 av Katrine Giæver.
Les mer >>Ny organisering, sterkere fellesskap – Slik skapte vi en bedre barnehagehverdag
Hvordan kan en barnehage omorganisere for å skape bedre samarbeid, sterkere relasjoner og en mer forutsigbar hverdag?
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>