Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>Barns rettigheter: øvelse 1
Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen
Les mer >>Følelsesskolen flere verktøy til følelsen lei seg
Etter den første introduksjonen med samtaler og enkle øvelser omkring følelsen lei seg, er det nå klart til å fortsette med følgende leker og øvelser.
Les mer >>Skitne barn blir oversett i barnehagen
Skitne barn med irriterende foreldre får mindre omsorg og mer kjeft en andre
Les mer >>Regelrydding - Når det går av seg selv
Rutiner kan være bra – men ikke alltid. Når rutiner gror fast er det på tide å stille spørsmål.
Les mer >>Ja, vi elsker livsgleden i leken!
Livsglede, mestring og følelse av egenverdi er utvilsomt blant de stikkord som fremhever hva som er aller viktigst for barn i barnehagen
Les mer >>




