

Les også
Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Oppsigelse av ansatt som ikke presterer
Når en ansatt i en barnehage ikke lever opp til lederens forventninger, er det viktig å være kjent med hva som skal til for å avslutte et arbeidsforhold, og hva man i tilfellet bør forsøke først.
Les mer >>Sykemeldt – nå igjen?
Barnehageansatte har høyere sykefravær enn de fleste andre yrkesgrupper. Hvorfor er det slik? Og hvordan kan man få sykefraværet ned?
Les mer >>Hvordan skrive en saklig og informativ attest?
Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg
Les mer >>Slik gjennomfører dere et godt evalueringsarbeid
Refleksjon og vurdering bidrar til at personalet kan lære noe av egen praksis, og eventuelt foreta endringer når det er behov for det.
Les mer >>Når hersketeknikker ødelegger den gode dialogen
Har du noen ganger fått høre: «Kjære gode deg, nå vet du nok ikke helt hva du snakker om». Kanskje har du også blitt utsatt for himlende øyne og ironiske kommentarer? Hvordan gjennomskuer, avslører og møter du hersketeknikker og bølleatferd? Heldigvis finnes det flere konkrete ting du kan gjøre dersom du er utsatt for det selv eller opplever at andre blir det.
Les mer >>