
Les også
Følelsesskolen del 7 - Sur
Å være sur er kanskje mer en tilstand enn følelse, men det er allikevel verdt å se nærmere på hvordan vi kan møte denne tilstanden
Les mer >>Hvorfor skal vi høre på barns meninger?
Når får unger egne meninger? Hvilken kompetanse kreves av voksne lyttere?
Les mer >>Regnbuefamiliene: Familier kommer i mange former og varianter
I rammeplanen for barnehager står det at «barnehagen skal synliggjøre et mangfold av familieformer og sørge for at alle barn får sin familie speilet i barnehagen» (KD, 2017). Men hvordan ser familiemangfold i barnehagen ut? Barnehagefolk har snakket med Sunniva Jarmann om hva vi kan gjøre i praksis for å inkludere alle barn og deres familier.
Les mer >>Det pedagogiske innholdet i natur- og friluftsbarnehager
Forfatteren ønsker med denne artikkelen å fokusere på naturbarnehagens indre liv og pedagogiske selvforståelse.
Les mer >>Spennende å lage språkesker selv
I mange barnehager blir det brukt språkesker i det tilrettelagte arbeidet med språkstimulering
Les mer >>Samarbeid eller innblanding?
”Skulle ønske jeg visste om det er greit å være igjen litt når jeg følger sønnen min i barnehagen!
Les mer >>