Barnehageforum - Ellinger

Lyd, rim og rytme fremheves i den nye rammeplanen som viktig virkemiddel for å stimulere språkutviklingen. Her er noen av de utallige ellingene som finnes.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Leken, barna og du

LEKEN, BARNA OG DU

Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.

Se mer »

Huset som Per bygde

Dette er historien om huset til Per. En morsom historie om konsekvenser

Les mer >>

Atsjoooo…!

Snodigheter ved perlebordet er en serie små og spennende historier du kan fortelle og undre deg over sammen med barna.

Les mer >>

Diverse leker

Å leke regelleker med barna er morsomt, lærerikt og byggende for samholdet. Problemet er ofte at man ikke kan så mange leker. Her følger noen morsomme ideer.

Les mer >>

Samlingsstunder med medvirkning og magi

I Stenbråttet barnehage på Røros brenner de ansatte for samlingsstundene. Her skal barna bli hørt og få ta aktivt del. Det skaper både lærdom, undring, entusiasme og fellesskap.

Les mer >>

Å spille skuespill for barna

Her finner du to enkle skuespill de voksne kan spille for barna. I disse er det humor som gjelder!

Les mer >>

Den magiske språkposen

Denne artikkelen er skrevet av Marie-Louise Nyberg. Hun har arbeidet med innvandrerbarn i 16 år, og reiser rundt for å forelese om sine arbeidsmetoder

Les mer >>

Hvite bobler

Snodigheter ved perlebordet er en serie små og spennende historier du kan fortelle og undre deg over sammen med barna.

Les mer >>

Fugl i skapet

Det piper i skapet, sa Kari. – Hva mener du? – Det piper i kjøkkenskapet, det en fugl der. - Hallo, fugler er ikke i kjøkkenskap, sa jeg og åpnet skapet.

Les mer >>

Observasjonsskjema for samlingsstunden

Det er en lang vei frem til gode samlingsstunder. Og hva er egentlig en god samlingsstund? Et observasjonsskjema er et godt verktøy for utvikling.

Les mer >>