Kort om leketeorier
Her finner du kort og forståelig om ulike teoretikeres syn på barns lek.
Les mer >>Lek og læring ingen motsetning
Lek og læring skal gå hånd i hånd sier Ivy Schousboe
Les mer >>Barn får tillit til voksne som leker
Det kan virke som om barnehagebarna «fører protokoller» over hvilke ansatte som er lekne, og hvem som ikke er det. Skal vi ivareta barns rett til lek i praksis, kommer vi absolutt lengst med det første.
Les mer >>Din rolle i leken - Når et lite ord åpner leken
Noen ganger trenger leken bare et vennlig dytt – ikke en dirigent.
Les mer >>Det kommunikasjonsteoretiske perspektivet på lek
Innenfor det kommunikasjonsteoretiske perspektivet er forskerne interessert i hvordan leken kommuniseres, spesielt på metanivå.
Les mer >>Sånn snakker ekspertene om lek
Hvordan snakker dere om leken i barnehagen?
Les mer >>Barn trenger lekekloke voksne
Noe av det aller viktigste i et godt barneliv er å få fordypet seg i lek
Les mer >>Samspill for lek og læring
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Les mer >>Strategier for å verne om og utvikle leken
Peterson barnehage i Moss har utviklet noen strategier for å berike og ivareta leken i barnehagen
Les mer >>



.jpg)

