Les også
Definisjonsmakt i barnehagen – Du lager jo alltid bråk
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Det pedagogiske innholdet i natur- og friluftsbarnehager
Forfatteren ønsker med denne artikkelen å fokusere på naturbarnehagens indre liv og pedagogiske selvforståelse.
Les mer >>Mellom kjeft og kjærlighet del 1
Hva gjør man når voksne utvikler positive følelser for noen barn og negative for andre?
Les mer >>Engasjert kommunikasjon
En ting er å være opptatt av anerkjennende relasjoner på møter. En annen ting er engasjert tilstedeværelse med barna.
Les mer >>Smak, lek og lær med de minste
På Geitmyra tar vi alltid utgangspunkt i en råvare, sier Anna Werenskiold og holder opp en gulrot
Les mer >>Fra kollega til leder
Mange pedagogiske ledere blir styrere og mange assistenter blir pedagogiske ledere på dispensasjon.
Les mer >>




