
Les også
Barn som utfordrer
Den typiske konflikten mellom barn og voksne oppleves gjerne som en styrkeprøve
Les mer >>Førskolelærer, form framtiden!
I dag er det viktigere enn noen gang at førskolelærerne viser sitt profesjonelle ansvar, slik at ikke politikere, økonomer og jurister alene får legge premissene for hva som er en god barnehage. Hva må vi gjøre for å få til denne oppgaven, og hva kan vi lære av historien?
Les mer >>Unna vei, her kommer jeg!
Hypotese: Barnehageansatte og foresatte begrenser barns risikolek, og barnehagehverdagen er voksenstyrt. Har vi kjørt oss fast i risikolekens paradoks?
Les mer >>Vi må bruke vår nye kunnskap om små barns hjerner
Nye metoder har gitt oss helt ny kunnskap om hva som foregår i små barns hjerner. Denne kunnskapen er det viktig at vi tar i bruk, mener forskeren Ann Elisabeth Knudsen.
Les mer >>Har førskolelærerutdanningen et tydelig danningsperspektiv?
Med bakgrunn i endringene i barnehagelovens formålsparagraf diskuterer Marianne Werner her begrepet danning og den funksjonen dette har i praksisfeltet og førskolelærerutdanningen.
Les mer >>Smak, lek og lær med de minste
På Geitmyra tar vi alltid utgangspunkt i en råvare, sier Anna Werenskiold og holder opp en gulrot
Les mer >>