

Les også
6 gullkorn om arbeidsmiljøet
Innflytelse, meningssfullt arbeid, forutsigbarhet, sosial støtte og rettferdig belønning og krav er viktige ingredienser for et godt arbeidsliv
Les mer >>Personalkonflikter - Manglende kommunikasjon
Uenigheter som påvirker arbeidsmiljøet og ikke håndteres kan forsure arbeidshverdagen for mange. Hvordan bør dette håndteres?
Les mer >>Født til ledelse
Medfødte egenskaper og intelligens forklarer en del av den dyktige leders ferdigheter
Les mer >>Hvordan gi tilbakemelding på følelsesmessige utbrudd?
Hva gjør du når en ansatt svarer på tilbakemeldingen din ved å rope av lungenes fulle kraft, slik at du ikke kommer til orde?
Les mer >>Plikt til å melde fra om sykefravær
Hva sier egentlig lovverket om meldeplikt ved sykefravær? Hva må den ansatte gjøre for å ha krav på sykepenger?
Les mer >>Personalkonflikter - Når èn ansatt tar for mye plass
Når én person tar for mye plass i samtaler og beslutninger, kan det skape ubalanse og gjøre at andre trekker seg unna. Hvordan kan personalgruppen legge til rette for en åpen og inkluderende dialog der alle blir hørt?
Les mer >>