

Les også
LEK, LÆRING OG KREATIVITET
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Les mer >>Snakk om bildet 4 - Samlingsstund
Disse to fotografiene danner grunnlag for en diskusjon om et viktig element i barnehagen: Samlingsstunden.
Les mer >>Utviklingssamtale med foreldrene - kommunikasjon på ulike plan
Vær bevisst på den makten som ligger i språket når du skal ha samtaler med foreldrene.
Les mer >>Ikke så vanskelig som vi tror
Mange barnehageansatte bærer på en bekymring for et barn, men utsetter de vanskelige samtalene med barnet og foreldrene. Hvorfor? Og hva kan vi gjøre med det?
Les mer >>Trygge barn – trygge voksne – et lederansvar
Dersom vi skal sikre barn en trygg og god oppvekst, må også de voksne i barnehagen oppleve trygghet og tillit. Der har både barnehagelederne og vi som kommune et ansvar, sier byråd for oppvekst og kunnskap i Oslo kommune, Inga Marte Thorkildsen.
Les mer >>Kan vi snakke med barn om alt?
Er det virkelig mulig å snakke med barn om alt? Vi kan snu litt på spørsmålet og spørre om vi tør å la barn snakke om alt?
Les mer >>