![](/data/pictures/ArticleImages/velkommenkathrine.jpg)
![](/data/pictures/ArticleImages/velkommenkathrine.jpg)
Flere artikler innen De minste barna
Ett- og toåringene - de yngste barna i barnehagen
Å jobbe med de yngste barna i barnehagen er et helt spesielt oppdrag. Jo yngre barnet er, desto viktigere er det å ha et samspill preget av god kvalitet med en trygg og nærværende voksen.
Les mer >>De klassiske teoriene om lek
Selv om disse teoriene kan betraktes som foreldede, har de påvirket mer moderne leketeoretikere og pedagoger
Les mer >>Godt læringsmiljø for de yngste
Anne Greve reflekterer i denne artikkelen over forholdet mellom Stortingsmelding 41 og små barns læringsmiljø.
Les mer >>Leken fødes på stellebordet
For at leken skal utvikles må vi leke med barna, lære dem å forstå lekesignalene og å skille «på liksom» fra «på ordentlig»
Les mer >>Små barns vennskap
Respekter og støtt alle ulike former for vennskapsrelasjoner som finnes mellom barn.
Les mer >>Små barns seksualitet - Tabu?
Denne teksten er ment som et innpill til debatt om voksnes holdninger til temaet små barns seksualitet.
Les mer >>Aktiviteter som støtter de yngste barnas utvikling
Ett- og toåringenes lek er ofte fysisk og sensorisk, som å hoppe, løpe, løpe etter hverandre, kjenne og plaske. Samtidig er behovet for trygghet stort.
Les mer >>De yngste barns ytringsfrihet
Gir det mening å snakke om barns medvirkning også når det gjelder de yngste barna? Ja, sier Berit Bae, vi både kan og skal vi. Det handler om noe så fundamentalt som ytringsfrihet.
Les mer >>De minste barna
Noen tanker fra en som til daglig arbeider med de minste barna i barnehagen
Les mer >>