Les også
Hva karakteriserer dårlige ledere?
En stor amerikansk undersøkelse har identifisert de mest vanlige karaktertrekk hos dårlige ledere
Les mer >>Ordløse fellesskap
Det finnes samtaler som ikke benytter seg av ord. Estetiske samtaler som utspiller seg i bevegelse og lyd mellom barnet, materiale og de(n) andre.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er alltid så vanskelig
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Lek på barnas premisser?
En gruppeoppgave til bruk i kollokviearbeid, personal- eller avdelingsmøter.
Les mer >>Regnbuefamiliene: Familier kommer i mange former og varianter
I rammeplanen for barnehager står det at «barnehagen skal synliggjøre et mangfold av familieformer og sørge for at alle barn får sin familie speilet i barnehagen» (KD, 2017). Men hvordan ser familiemangfold i barnehagen ut? Barnehagefolk har snakket med Sunniva Jarmann om hva vi kan gjøre i praksis for å inkludere alle barn og deres familier.
Les mer >>Vygotskij – en kort innføring
Vygoskijs teori ble på grunn av forholdet mellom vesten og Sovjetunionen kjent først i nyere tid
Les mer >>





