![](/data/pictures/ArticleImages/2618_Original.jpg)
Les også
Samlingsstunden sett fra et nytt perspektiv
I denne artikkelen belyser jeg samlingsstunden i barnehagen fra et annet perspektiv enn det rent pedagogiske.
Les mer >>Mange småbarn får psykiske lidelser
Ingen klare kjønnsforskjeller på psykiske vansker hos små barn
Les mer >>Hva er den viktigste utfordringen for ledere i dagens barnehager?
Gode voksne med fokus på barns beste
Les mer >>Ledelse og holdninger
Hvordan merkes det når en barnehage drives av en tydelig og gjennomtenkt lederstil?
Les mer >>Barn vil gjerne leke med oss voksne
”Får vi leke nå?” spør barna når samlingsstunden er ferdig. Jeg tror mange barnehagelærere kjenner seg igjen i denne situasjonen. Barn vil leke, de slåss for å få leke og lek er nesten hele tiden aktuell og ønsket i deres verden og i deres hverdag. Kanskje er det dette vi kaller fri lek når barna får bestemme at nå leker vi!
Les mer >>Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning
Om å støtte de yngste barnas tallforståelse
Les mer >>