logo
logo logo
  • Hjem
  • Pedagogikk
    • Rammeplan
    • Spes.ped.
    • Teoretikere
    • Omsorg, lek og læring
    • Migped
    • Samspill og kommunikasjon
    • Barns utvikling
  • Ledelse
  • Barn og helse
    • Førstehjelp
    • Smittsomme sykdommer
    • Forebyggende tiltak
    • Skriv til foreldre
    • Andre tilstander
    • Annet helsestoff
    • Smittevern
  • Idebank
    • Kommunikasjon, språk og tekst
    • Kropp, bevegelse og helse
    • Kunst, kultur og kreativitet
    • Natur, miljø og teknikk
    • Etikk, religion og filosofi
    • Nærmiljø og samfunn
    • Antall, rom og form
  • Tema
    • Barnehagefolk - zoomsamtaler
    • Barnevern
    • Barns medvirkning
    • De minste barna
    • Den viktige leken
    • Følelsesskolen
    • Hjemmebarnehage - intervjuer
    • IKT i barnehagen
    • Juleforberedelser
    • Kunstfag
    • Ledelse
    • Mat i barnehagen
    • Matematikk i barnehagen
    • Matglede i barnehagen
    • Ny i barnehagen
    • Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøtet
    • Rekruttering
    • Samlingsstund
    • Sommer i barnehagen
    • Språk
    • Temaheftene til rammeplanen
  • Verktøy
    • Munch i barnehagen
    • Aktive foreldremøter
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk dokumentasjon
    • Personalmøte - Rammeplan - Barns medvirkning
    • Ulik alder -ulike behov
    • Personalmøte - Rammeplan - Pedagogisk virksomhet
    • Personalmøte - Rammeplan - formål, verdier og syn på barn
    • Mobbing i barnehagen
    • Relasjonsbasert ledelse
    • Velkommen til barnehagen
    • Profesjonelt relasjonsarbeid
    • Følelseskolen
    • Skiaktiviteter
  • Kurs
  • Bli medlem
  • Glemt passord

    Bli medlem

Har du tillit?

  • Ivar Haug
  • 14.11.2013

Har du tillit – ikke til Jens eller Erna – men hos barna du jobber med?

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Rom for de yngste

Å skape rom hvor barn og voksne føler seg fri til å leke og samspille kan oppleves vanskelig for mange.

Slik kjører du rett i grøfta med feil tidsbruk

Her er 10 av de vanligste feilene mange gjør.

Ta gråten på alvor

Gråten er en del av barnehagehverdagen. Men hva forteller gråten oss? Og hvordan takler vi den?

Hjelp de nye lederne i gang

Praktiske startvanskeligheter, kollegial ensomhet og en uklar autoritet gjør den første tiden som leder vanskelig for mange

Innføring i marte meo-metoden

Mange barnehager sverger til Marte Meos metoder. Her får du en kort innføring i metoden

Lille Petter Edderkopp - en gang til!

Hva legger en førskolelærer vekt på når hun eller han anvender drama med barn?

Habibi

Vi kan ikke forvente at barna skal forstå norsk bare vi overøser dem med norske ord. Vi trenger mellomledd, bindeledd, broer mellom språkene. I vår barnehage er Aya og Naima slike broer.

Les mer >>

Barns medvirkning – et spørsmål om identitet

Hvordan arbeider dere med medvirkning når barn har forskjellig språk og kulturbakgrunn?

Les mer >>

Musikk i barnehagen

I barnehagen har vi mulighet til å gi barn musikkopplevelser som de ikke får andre steder

Les mer >>

Den voksnes betydning for barns selvfølelse og selvbilde

Dette er en studentoppgave fra en førsteklassestudent som ser på sammenhengen mellom barns selvfølelse og samspillet mellom voksne og barn.

Les mer >>

Barn kan! Spirer

Gi barna ansvar for hele spireprosessen

Les mer >>

Studietur til Reggio Emilia i uke 48, 26.11. – 02.12.2006

Hva med en tur til Reggio Emilia i høstmørket? Det norske Reggionettverket og Det danske Reggio Emilia nettvert arranterer en studietur i slutten av november

Les mer >>

Barnehageforum © 2019