
Barn som medmennesker og deltagere: innflytelse fra Barnekonvensjonen?
Prinsippet om at barn skal bli hørt synes mer integrert i hele rammeplanteksten enn tidligere, selv om linjen til barnekonvensjonen kunne vært forsterket ved at rammeplanen også hadde vist til artikkel 31 og barns rett til lek.
Les mer >>Feilslått likhetstankegang i barnehager
Det er mangel på kunnskap og kompetane om integrering blant de som jobber i barnehage
Les mer >>Følelsesskolen flere verktøy til følelsen lei seg
Etter den første introduksjonen med samtaler og enkle øvelser omkring følelsen lei seg, er det nå klart til å fortsette med følgende leker og øvelser.
Les mer >>Sosial utvikling – en oversikt
Hans Vejlskov gir i denne norske oversettelsen et bredt innblikk i vårt syn på sosial utvikling. Den finnes kun på Barnehageforum.
Les mer >>Nokre ting om filosofi i barnehagen
Forfatteren stiller (og besvarer) noen grunnleggende spørsmål rundt filosofi i barnehagen.
Les mer >>Samspill, samspill - alltid samspill
Er du ute etter et forståelig teorigrunnlag for samspill og relasjoner, så finner du det her!
Les mer >>