Utfordrer synet på lek
Er lek blitt redusert til et pedagogisk redskap for barns læring?
Les mer >>Lekende inkludering
– Om lekens betydning for barn som strever med livet
Les mer >>Hvor ble det av leken?
Hvor ble det av leken spør Margaretha Öhman i sin nye bok "Det viktigste er å få leke"
Les mer >>Barn trenger lekekloke voksne
Noe av det aller viktigste i et godt barneliv er å få fordypet seg i lek
Les mer >>Din rolle i leken - Barn leker best med barnehageansatte som bryr seg
Når barnehageansatte deltar klokt i barns lek, skaper de trygghet, fellesskap og læring uten å ta leken fra barna.
Les mer >>Barn vil gjerne leke med oss voksne
”Får vi leke nå?” spør barna når samlingsstunden er ferdig. Jeg tror mange barnehagelærere kjenner seg igjen i denne situasjonen. Barn vil leke, de slåss for å få leke og lek er nesten hele tiden aktuell og ønsket i deres verden og i deres hverdag. Kanskje er det dette vi kaller fri lek når barna får bestemme at nå leker vi!
Les mer >>Det viktigste er å få leke
Lek er barns primære arena for å uttrykke seg selv
Les mer >>Sånn kan du hjelpe leken videre
Leken har en verdi i seg selv og skal være en gjennomgående del av barnehagenes tilbud i Danmark.
Les mer >>Vi må våge å satse på leken
Vi vet hvor stor betydning leken har i barns liv, likevel blir barns lek stemoderlig behandlet
Les mer >>





