Les også
Snakk om bildet 8 - Å få være med
Hvordan kan vi sikre at alle barn har noen å leke med? Dette er et av mange spørsmål som kan gjøre seg gjeldende ved refleksjon rundt disse bildene.
Les mer >>Slik snakker katten
Hva sier dyrene med lyder og kroppsspråket?
Les mer >>Skitne barn blir oversett i barnehagen
Skitne barn med irriterende foreldre får mindre omsorg og mer kjeft en andre
Les mer >>Kognitive teorier om lek
Til de stadiene for kognitiv utvikling som Piaget beskriver, knytter han også ulike former for lek
Les mer >>Skulle ikke vi bare lekt og vært litt sammen, da?
Det er mye som skal dokumenteres, skrives, rapporteres og systematiseres i barnehagen. Det er jo nødvendig å sette ting i system og dokumentere hvorfor man gjør som man gjør - men for mye kartlegging og systemer fører til mindre tid sammen med barna.
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>





