
Les også
Lærende møter
Ditt ansvar som leder er å få fram det beste i innspillene fra dine medarbeidere, gjerne gjennom å få til en kultur for å stille gode oppfølgingsspørsmål og dermed for medskaping.
Les mer >>Man arver ikke sine foreldres problemer!
I Danmark har vi vennet oss til å lete etter forklaringer på menneskers atferd i deres oppvekst. Men vi risikerer å stemple barn når vi antyder at de arver sine sosiale forhold etter foreldrenes utdanningsnivå, sier sosiolog Morten Ejrnæs.
Les mer >>Sandkassa: Fra ørken til oase
Ingen barnehager tør å lage en lekeplass uten sandkasse. Lek i sand hører barndommen til.
Les mer >>Stimulering og glede
Hva er viktigst for å skape gode barnehager for ettåringer?
Les mer >>Rom for barns egne initiativ
Dersom vi skal ta barns medvirkning på alvor, må det være en god balanse mellom vokseninitierte og barneinitierte aktiviteter i barnehagens innhold, mener Monica Seland.
Les mer >>Relasjonsarbeid – en grunnmur i barnehagen
Det som foregår i relasjonsprosesser er noe av det helt basale i barnehagers arbeid, mener professor Berit Bae
Les mer >>