Flere artikler innen De minste barna
Ett- og toåringene - de yngste barna i barnehagen
Å jobbe med de yngste barna i barnehagen er et helt spesielt oppdrag. Jo yngre barnet er, desto viktigere er det å ha et samspill preget av god kvalitet med en trygg og nærværende voksen.
Les mer >>Barnehagen må legge bedre til rette for ettåringene
Vi har for lite kunnskap om de yngste barna i barnehagen
Les mer >>Trivsel i toddlerfellesskapet
-et utviklingsarbeid om toddlernes særegne lek med gjenbruksmaterialer
Les mer >>De minste barna
Noen tanker fra en som til daglig arbeider med de minste barna i barnehagen
Les mer >>Hvem er ettåringene?
Ta deg tid til å bli ordentlig kjent med hver og en av dem, og bruk tid til å undre dere sammen.
Les mer >>Leken fødes på stellebordet
For at leken skal utvikles må vi leke med barna, lære dem å forstå lekesignalene og å skille «på liksom» fra «på ordentlig»
Les mer >>Barnehagens betydning for små barns lek og lekende samvær
Ellen Os skriver om barns lek og lekende samvær og den voksnes rolle.
Les mer >>Aktiviteter som støtter de yngste barnas utvikling
Ett- og toåringenes lek er ofte fysisk og sensorisk, som å hoppe, løpe, løpe etter hverandre, kjenne og plaske. Samtidig er behovet for trygghet stort.
Les mer >>De minste trenger de beste
De minste barna trenger de beste pedagogene, mener stipendiat Nina Johannessen
Les mer >>
.jpg)

.jpeg)


