Flere artikler innen Matematikk i barnehagen
Matematikk i barnehagen
Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.
Les mer >>Matematikk og kommunikasjon - en observasjonsoppgave
Dette er en observasjonsrapport med matematikk i fokus. Her finnes det spennende innfallsvinkler til det nye fagområdet Antall, rom og form.
Les mer >>Kan barnehagen forebygge matematikkvansker i skolen?
Tone Rebbestad stiller her spørsmål om ikke også barnehagen kan bidra positivt for å øke barns matematiske ferdigheter.
Les mer >>Begynnende regneferdigheter
Hvordan kan man støtte de yngste barnas gryende forståelse for matematiske begreper?
Les mer >>Matematikk imellom barnehage og skole
Matematikk i barnehagen handler ikke om å gjøre barnet klar for videre læring i skolen, ettersom matematikken i barnehagen har en stor verdi i seg selv.
Les mer >>De leker med tall i Baldershage barnehage
Lek med tall og begreper fenger både barn og voksne i Baldershage barnehage
Les mer >>Hverdagsmatematikk i barnehagen
Karlavagnen Förskola har satset mye på å arbeide bevisst og aktivt med matematikk i hverdagen.
Les mer >>Konkret matematikk i kreativt verksted
Skapende aktiviteter som metode for å lære matematiske begreper
Les mer >>Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning
Om å støtte de yngste barnas tallforståelse
Les mer >>





