Les også
Adopterte barn i barnehagen
Dette er et temahefte som handler om møtet mellom utenlandsadopterte barn og barnehagen
Les mer >>Barnehagen kan stoppe omsorgssvikt
Bli bedre i stand til å møte omsorgssvikt når du ser det.
Les mer >>Lær om barns samspill ved bruk av video
Med video som redskap får vi muligheter til å studere hverdagen helt uredigert.
Les mer >>Har barnehagen din en god matkultur?
Sett av et år til å etablere din barnehages matkultur, er rådet fra høgskolelektor Karen Lassen.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen sint
I denne artikkelen gir Maria-Pia Gottberg deg mange konkrete øvelser for følelsen sint.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>