

Flere artikler innen Debatt
Kvantitet eller kvalitet: Må vi velge?
- Én konsekvens av barnehageutbyggingen ser vi i førskolelærerutdanningen. Noen skal jo jobbe i alle disse barnehagene!
Les mer >>Debatter ledelse!
Flat struktur, likhetsidealer og ønsker om konsensus bidrar til å usynliggjøre at førskolelærerne er barnehagens fagpersoner
Les mer >>Det viktigste først
I Barnehagefolk 3/2011 kunne vi lese Tone Digranes’ modige brev til politikerne hvor hun beskrev en tøff barnehagehverdag for både barn og ansatte
Les mer >>Styrk bemanningen i barnehagen!
Nok voksne med riktig kompetanse er det som kreves for at et kvalitativt godt barnehagetilbud skal kunne realiseres.
Les mer >>Tenke større om de små? Er det kvalitet?
Min erfaring er at flere og flere slutter i basebarnehager når de innser hvordan hverdagen er organisert i disse barnehagene
Les mer >>Er avdelingsfrie barnehager og store barnegrupper bra for de minste?
Dette innlegget dreier seg om avdelingsfrie barnehager er bra for de minste barna, eller om man i stedet burde gå tilbake til avdelingsløsning for denne aldersgruppa.
Les mer >>Det instrumentalistiske mistak en gang til?
Brennautvalget leverte nylig sin innstilling til Kunnskapsdepartementet i form av en NOU.
Les mer >>Store barnehager gir store muligheter
Vi får et stort fagmiljø med muligheter for faglig utvikling som kan utgjøre en drivkraft i bydelen og kommunen på barnehagefeltet
Les mer >>God bemanning: Et kriterium for god kvalitet!
Som pedagogisk leder kjenner jeg på kroppen hvor utilfredsstillende det er å ikke ha tid til å gjøre en god nok jobb
Les mer >>