Flere artikler innen Debatt
Er avdelingsfrie barnehager og store barnegrupper bra for de minste?
Dette innlegget dreier seg om avdelingsfrie barnehager er bra for de minste barna, eller om man i stedet burde gå tilbake til avdelingsløsning for denne aldersgruppa.
Les mer >>Debatter ledelse!
Flat struktur, likhetsidealer og ønsker om konsensus bidrar til å usynliggjøre at førskolelærerne er barnehagens fagpersoner
Les mer >>Forskning, sannhet og gjenkjenning
Monica Seland svarer på kritikk fra Becher og Evenstad i Barnehagefolk nr. 4/2010
Les mer >>BLIKK FRA EN BARNEHAGEHVERDAG
I flere kommuner merkes det nå at de økonomiske rammene blir strammere. Dermed blir det vanskeligere for førskolelærere å realisere sine pedagogiske visjoner
Les mer >>Det instrumentalistiske mistak en gang til?
Brennautvalget leverte nylig sin innstilling til Kunnskapsdepartementet i form av en NOU.
Les mer >>Tenke større om de små? Er det kvalitet?
Min erfaring er at flere og flere slutter i basebarnehager når de innser hvordan hverdagen er organisert i disse barnehagene
Les mer >>Det viktigste først
I Barnehagefolk 3/2011 kunne vi lese Tone Digranes’ modige brev til politikerne hvor hun beskrev en tøff barnehagehverdag for både barn og ansatte
Les mer >>Kvalitetsløft gjennom kompetansedeling
Mangelen på kompetansedeling mellom yrkesgruppene i barnehagen gjør at et stort potensial for kvalitetsheving står uutnyttet
Les mer >>Kvantitet eller kvalitet: Må vi velge?
- Én konsekvens av barnehageutbyggingen ser vi i førskolelærerutdanningen. Noen skal jo jobbe i alle disse barnehagene!
Les mer >>




