Glemt passord
Et kurs av May Britt Drugli basert på boken "Små barns læring".
Ett- og toåringenes lek er ofte fysisk og sensorisk, som å hoppe, løpe, løpe etter hverandre, kjenne og plaske. Samtidig er behovet for trygghet stort.
Ettåringen har åpenbart andre behov enn femåringen. Sammen med Karin Österlund har vi utviklet er verktøy som skal gi hele personalgruppen kunnskap om de mest vesentlige behovene i hver aldersgruppe.
-et utviklingsarbeid om toddlernes særegne lek med gjenbruksmaterialer
Å jobbe med de yngste barna i barnehagen er et helt spesielt oppdrag. Jo yngre barnet er, desto viktigere er det å ha et samspill preget av god kvalitet med en trygg og nærværende voksen.
Ta deg tid til å bli ordentlig kjent med hver og en av dem, og bruk tid til å undre dere sammen.
2 lekesituasjoner x 5 tips = mer matematikk
10 gode råd om leken matematikk i barnehagen
Skapende aktiviteter som metode for å lære matematiske begreper
Hører matematikk hjemme på småbarnsavdelingen? Ja, høyeste grad, mener Camilla Björklund. I denne artikkelen forklarer hun hvorfor.