Barnehageforum - Introduksjonsplan - program

Dette er et gjenomarbeidet og godt introduksjonsprogram for nyansatte. Med et slikt program kan du sikre en best mulig start for alle parter.

ANNONSE
Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Introhefte til vikarer

Vikarer og nyansatte i barnehagen har behov for informasjon den første tiden. Her står det mye om arbeidsform, pedagogikk og voksen - barn relasjoner.

Les mer >>

Barnehagens ABC

Dette er en meget smart og oversiktlig måte å presentere praktisk informasjon på. Den kan jo også oppdateres et par ganger i året, med ny info. Bør også ligge på barnehagens hjemmeside!

Les mer >>

Hurra, jeg skal begynne i barnehagen!?

August er en spennende tid i barnehagen med nye barn og foreldre. Tone Rebbestad reflketerer rundt hvordan barnehagen håndterer denne perioden.

Les mer >>

Fra noen timer til mange dager - foreldreaktiv tilvenning

Kan foreldreaktiv tilvenning gi barn en nær og trygg relasjon til tilknytningspersonen, og dermed bedre barnehagestart?

Les mer >>

Infeksjon ved start i barnehagen

Dette er et skriv som redegjør for ulike infeksjoner som er vanlig å få den første tiden i barnehagen.

Les mer >>

Velkomstbrev

Velkomstbrevet til nye barn og foreldre er familiens første møte med barnehagen. Furua barnehage i Alta har laget denne malen.

Les mer >>

Skjema for registrering av søkere - barnehageplass

Et enkelt og nyttig skjema for å holde oversikt over søkere til barnehageplass. Listen kan sorteres etter alle kategorier og er søkbar.

Les mer >>

Primærkontaktsystemet i barnehagen

Hva er primærkontaktsystemet i barnehagen? Hvilken hensikt har det? Hvor kommer begrepet fra? Hva betyr det? Hvordan gir det seg utslag i praksis?

Les mer >>

Tid for nye foreldre

Barnehagene tar i mot mengder med nye barn og foreldre i disse dager. Hvordan har vi forberedt foreldrene på barnehagestarten?

Les mer >>