Barnehageforum - Serviceerklæring for kommunale barnehager i kommunen/bydelen

En serviceerklæring er et nyttig hjelpemiddel for å avklare gjensidige forventninger mellom barnehage og hjem.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Leken, barna og du

LEKEN, BARNA OG DU

Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.

Se mer »

Blåbær og tyttebærbilde

Bruk fargestoffene i bærene til å lage flotte bilder som dekorasjon i barnehagen

Les mer >>

Introduksjonsplan - program

Dette er et gjenomarbeidet og godt introduksjonsprogram for nyansatte. Med et slikt program kan du sikre en best mulig start for alle parter.

Les mer >>

Tilvenning til barnehagens verden

Hvordan bli barnehagens innhold presentert for barnet i tilvenningsperioden?

Les mer >>

Trygghet det viktigste i tilvenningen

Det aller, aller viktigste når det gjelder små barns tilvenning i barnehagen, er at de opplever trygghet. Det krever god tid, både fra foreldrenes og barnehagens side, mener professor May Britt Drugli.

Les mer >>

Barnehage for ettåringer

Den nye ettåringen skal møtes av kjente voksne hver morgen. Hun skal være sammen med en av ”sine” voksne hele dagen, også i de voksnes pause.

Les mer >>

Barnehagen må tilpasses de yngste

Skap gode barnehager for ettåringer, i stedet for å kritisere tidlig barnehagestart!

Les mer >>

Barnehagens ABC

Dette er en meget smart og oversiktlig måte å presentere praktisk informasjon på. Den kan jo også oppdateres et par ganger i året, med ny info. Bør også ligge på barnehagens hjemmeside!

Les mer >>

Bli kjent leker

Barnas første møte med barnehagen kan være både spennende og skremmende. Her er noen morsomme leker for de største som kan bidra til at barna blir fortere og bedre kjent.

Les mer >>

Blå ponnihester gråter aldri

En samtale med noen barn om gråt, trøst og sånn...

Les mer >>