Les også
Filosofi i barnehagen – del åtte
Dette er del åtte i Øyvind Olsholts serie om filosofi i barnehagen. Den tar for seg fagområdet Antall, rom og form.
Les mer >>Forslag til ulike måter å jobbe med teknologi i barnehagen
Det finnes et uttal av hverdagsgjenstander å utforske
Les mer >>Mathes regnbuedrøm.Del 4
Marthe har jobbet i SFO i til sammen 17 år, de siste 12 ved Volden skole i Tønsberg. Hun har alltid vært opptatt av å jobbe kreativt med barn, og har hatt god mulighet til dette gjennom arbeidet sitt. I flere år har hun hatt kunstgruppe i SFO.Denne gangen kan vi lære hvordan vi lager tredimensjonelle fisker.
Les mer >>Musikkens grunnbegreper
Det å jobbe med musikkens grunnbegreper i barnehagen kan være en liten utfordring. Hvordan formidler du for eksempel dette med dynamikk?
Les mer >>Hva er luft, og hvilken funksjon har den?
Luft, luftmotstand og luftforurensing er temaer i denne artikkelen.
Les mer >>Båthavna magic
Båthavna barnehage er en småbarnsbarnehage med tjueto barn fra 0-3 år. Vi som jobber i Båthavna barnehage mener at de små barna er kompetente mennesker som både vet og kan mye. De er vitebegjærlige, nysgjerrige og vil gjerne utforske. Vi venter ikke til barna blir «større», vi starter her og nå! (Årsplan, Båthavna barnehage, 2016).
Les mer >>