Barnehageforum
For å ta dette kurset må du være innlogget og ha et aktivt kursabonnement.
Les mer i informasjonsboksen

TENK

Ta for deg de ulike delene av aktivitetsplikten og reflekter over følgende spørsmål:
  • Hva betyr denne plikten for min rolle i barnehagen?
  • Hva betyr denne plikten for barnehagens praksis?

DISKUTER

Diskuter med hverandre det dere har reflekter over knyttet til aktivitetsplikten.

Lag punkt(er) der dere setter opp hvordan inkluderende praksis skal vise seg i praksis (holdninger og kunnskap som vises i handlinger) til hver aktivitetsplikt.

GJØR

Dette skal vi gjøre, følge opp og evaluere i vår barnehage etter å ha arbeidet med aktivitetsplikten

May Britt Drugli

Før var jeg litt skeptisk til læring (45 min)

Per Brodal

Lek mer hvis du ønsker en velfungerende hjerne! (44 min)

Terje Melaas

Hun blir så sint når de andre vil leke annerledes ( min)

Terje Melaas

Hun blir så sint når de andre vil leke annerledes (39 min)

Birgitte Fjørtoft

Ja, vi SKAL leke (34 min)

Jon-Håkon Schultz

Pass på deg selv ... (41 min)

Åpent for alle

Benny Schytte

Lekeplassens pedagogikk (25 min)

Anne Greve

Vennskap i barnehagen (40 min)

Lisbeth Skreland

Regler i barnehagen (30 min)

Birgitte Fjørtoft

Etikk i barnehagen (50 min)

Kjell Åge Gotvassli

Teamutvikling i barnehagen (42 min)

May Britt Drugli

Støtte små barns følelser (35 min)

Liv Gjems

Språkstimulerende læringsmiljøer i bhg - Del 2 (32 min)

Terje Melaas

Loven og lovverket (31 min)

Margareta Öhman

Kom og lek med oss (42 min)

Trude Anette Brendeland

Rom for lekende ytringer - og KYGO (32 min)

Birgitte Fjørtoft

Tullprat og ulovlig lek (36 min)

Maria Øksnes

Lekende læringsliv i barnehagen (31 min)

Petra Krantz Lindgren

Med känsla för barns självkänsla (92 min)

Lena Hansen

Førstehjelp - Ditt barns førstehjelp (15 min)

Jon-Håkon Schultz

Trygge koronasamtaler (37 min)

-->