Reflekter over din egen praksis, vær konkret og tenk igjennom bestemte hendelser eller situasjoner.
Leker du uten baktanker, uten «instrumentelle» hensikter? Forholder du deg til barns lek for lekens skyld og ikke med pedagogiske mål for øyet?
For å ta dette kurset må du være innlogget og ha et aktivt kursabonnement.
Les mer i informasjonsboksen
Les mer i informasjonsboksen
TENK
DISKUTER
Hvordan kan pedagoger berike og intensivere barns lek.
Hva betyr det for ditt og dine kollegers arbeid at dere er forpliktet på Barnekonvensjonens artikkel 31 som gir barn rett til lek?
Hva betyr det for ditt og dine kollegers arbeid at dere er forpliktet på Barnekonvensjonens artikkel 31 som gir barn rett til lek?
GJØR
Observer:
- Hvem har initiert barnas lek?
- Hvem deltar?
- Hvordan leker de?
- Hva kjennetegner leken (innholdet, rekvisitter, utstyr osv.)?