Barnehageforum
For å ta dette kurset må du være innlogget og ha et aktivt kursabonnement.
Les mer i informasjonsboksen

TENK

Reflekter over din egen praksis, vær konkret og tenk igjennom bestemte hendelser eller situasjoner.
Leker du uten baktanker, uten «instrumentelle» hensikter? Forholder du deg til barns lek for lekens skyld og ikke med pedagogiske mål for øyet?

DISKUTER

Hvordan kan pedagoger berike og intensivere barns lek.
Hva betyr det for ditt og dine kollegers arbeid at dere er forpliktet på Barnekonvensjonens artikkel 31 som gir barn rett til lek?

GJØR

Observer:
  • Hvem har initiert barnas lek?
  • Hvem deltar?
  • Hvordan leker de?
  • Hva kjennetegner leken (innholdet, rekvisitter, utstyr osv.)?

May Britt Drugli

Før var jeg litt skeptisk til læring (45 min)

Per Brodal

Lek mer hvis du ønsker en velfungerende hjerne! (44 min)

Terje Melaas

Hun blir så sint når de andre vil leke annerledes ( min)

Terje Melaas

Hun blir så sint når de andre vil leke annerledes (39 min)

Birgitte Fjørtoft

Ja, vi SKAL leke (34 min)

Jon-Håkon Schultz

Pass på deg selv ... (41 min)

Åpent for alle

Benny Schytte

Lekeplassens pedagogikk (25 min)

Anne Greve

Vennskap i barnehagen (40 min)

Lisbeth Skreland

Regler i barnehagen (30 min)

Birgitte Fjørtoft

Etikk i barnehagen (50 min)

Kjell Åge Gotvassli

Teamutvikling i barnehagen (42 min)

May Britt Drugli

Støtte små barns følelser (35 min)

Liv Gjems

Språkstimulerende læringsmiljøer i bhg - Del 2 (32 min)

Terje Melaas

Loven og lovverket (31 min)

Margareta Öhman

Kom og lek med oss (42 min)

Trude Anette Brendeland

Rom for lekende ytringer - og KYGO (32 min)

Birgitte Fjørtoft

Tullprat og ulovlig lek (36 min)

Petra Krantz Lindgren

Med känsla för barns självkänsla (92 min)

Lena Hansen

Førstehjelp - Ditt barns førstehjelp (15 min)

Jon-Håkon Schultz

Trygge koronasamtaler (37 min)

-->