
Flere artikler innen Kunstfag
KUNST OG KREATIVITET I REGGIO EMILIA
Kreativitet er et av begrepene som gjerne blir forbundet med den pedagogiske filosofien i Reggio Emilia
Les mer >>Øyeblikkets kunst
Ideer og tanker som oppstår spontant og i øyeblikkene kan være verdifulle utgangspunkt for kommunikasjon mellom barn og voksne
Les mer >>Om det unyttiges nødvendighet
Kunst er ikke nyttig. Man skal være på vakt mot å gjøre en rettighet og kulturell rikdom til livsnødvendigheter. Munstformidling handler om det unuttyges nøedvendighet.
Les mer >>Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
Les mer >>IKT og populærkultur som dramafaglig materialbank
Kombinasjonen IKT og dramapedagogiske virkemidler er kanskje ikke opplagt? Les om hva de har gjort i Vestfold.
Les mer >>Om kunst- og kulturformidling i barnehagen
Hvilken tradisjon har man i norske barnehager for kunst og kulturformidling? Hva mener vi med formidling av kunst og kultur?
Les mer >>Kunsten i geometrien – og geometrien i kunsten
Det er ingen motsetning mellom realfag og kunstfag. Et prosjekt ved Akrobaten barnehage i Bergen viste at det tvert om kan være to sider av samme sak.
Les mer >>Et kunstnerisk møte
Kunstneren Anna Marie Holm bedriver kunstnerisk utfoldelse med de minste barna, og helst på lekeplassen
Les mer >>Store blomster i store formater - lek med grunnfargene
Ved siden av fagområdet Kunst, kultur og kreativitet, er dette en god aktivitet og også knytte opp mot fagområdet Antall, rom og form
Les mer >>