Barnehageforum - Store blomster i store formater - lek med grunnfargene

Ved siden av fagområdet Kunst, kultur og kreativitet, er dette en god aktivitet og også knytte opp mot fagområdet Antall, rom og form

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Leken, barna og du

LEKEN, BARNA OG DU

Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.

Se mer »

Lag en papirfrosk

Denne aktiviteten er garantert en vinner. Øv gjerne litt før du setter deg til på avdelingen med å brette papirfrosker.

Les mer >>

KUNST OG KREATIVITET I REGGIO EMILIA

Kreativitet er et av begrepene som gjerne blir forbundet med den pedagogiske filosofien i Reggio Emilia

Les mer >>

Lag en farlig dinosaur!

Små fingerdukker kan være morsomme å lage og leke med. Her har vi laget en dinosaur, men løsningen fungerer på alle slags vesener.

Les mer >>

Om kunst- og kulturformidling i barnehagen

Hvilken tradisjon har man i norske barnehager for kunst og kulturformidling? Hva mener vi med formidling av kunst og kultur?

Les mer >>

Vinterbord for fantasien

I den nære stemningen som oppstår rundt et bord kan gode vennskap og samtaler oppstå. Det er derfor meningsfullt å invitere til lek ved, under og rundt bordet.

Les mer >>

Lag en edderkopp

Piperensere er et materiale som er lett å forme. Du kan lage utrolig mange rare og flotte figurer. Det vi her skal presentere er hvordan en kan lage edderkopper med piperensere.

Les mer >>

IKT og populærkultur som dramafaglig materialbank

Kombinasjonen IKT og dramapedagogiske virkemidler er kanskje ikke opplagt? Les om hva de har gjort i Vestfold.

Les mer >>

Om det unyttiges nødvendighet

Kunst er ikke nyttig. Man skal være på vakt mot å gjøre en rettighet og kulturell rikdom til livsnødvendigheter. Munstformidling handler om det unuttyges nøedvendighet.

Les mer >>

Øyeblikkets kunst

Ideer og tanker som oppstår spontant og i øyeblikkene kan være verdifulle utgangspunkt for kommunikasjon mellom barn og voksne

Les mer >>