Les også
Fire gode bøker om følelser
Gode bøker om følelser finnes det mange av, og de er til stor glede og nytte for barnehageansatte og foreldre i arbeidet med barns følelsesliv
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Bildebok eller app? Lesing eller speling?
Barnehagen må vere varsam med å svekke aktivitetar som krev aktivt språkleg barn-vaksen-samver.
Les mer >>Barn kan! Fiskeburger
Barn liker burgere!
Les mer >>La være å øve på tall og bokstaver
Høytlesing er kanskje den viktigste starten på leseprosessen.
Les mer >>Spennende å lage språkesker selv
I mange barnehager blir det brukt språkesker i det tilrettelagte arbeidet med språkstimulering
Les mer >>