

Les også
Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Knip barn på fersken!
Vi vet alle at det er avgjørende å være der når det skjer. Kommer vi for sent inn i situasjoner der f eks barn har en konflikt gående, blir det vanskelig å finne gode løsninger.
Les mer >>Hva er dokumentasjon og når blir den pedagogisk?
Begrepet dokumentasjon viser til noe som har skjedd, noe som er avsluttet. Dokumentasjon er dermed fortidsrettet og «historisk», retrospektiv og statisk.
Les mer >>Barns rettigheter
Denne artikkelserien gir deg et godt verktøy for å kunne arbeide med menneskerettigheter i barnehagen
Les mer >>Vikar informasjon om tospråklige barn
Hvordan bør vi forholde oss til tosprklige barn som er i ferd med å lære norsk? Her er et godt informasjonsskriv til vikarer og ansatte.
Les mer >>Det er dette som er verden!
Barnehagen vår er en liten verden befolket av små og store mennesker.
Les mer >>